Стварање човека |
Међутим, Бог је људима дао слободу да сами изаберу да ли ће ући у заједницу са њиме или не. Штавише, њихов избор се односио и на створени свет око човека. Бог им је дао ту могућност избора да не би насилно и без пристанка приступили тој заједници, већ слободно и својом вољом. А да би створена природа постојала вечно, потребно је било да се сједине Бог и човек. То је могуће једино ако човек да свој лични пристанак Богу који жели да се са њим сједини и постане човек.
Познато нам је да први људи нису своју слободу искористили на прави начин. Са њима је овај Божји план остао неостварен и човекова заједница са Богом је нарушена. Да је Адам испунио своју улогу у божанској намери, Син Божји би се сјединио са њиме и постао Богочовек. Тако би се у Сину читава створена природа сјединила са Богом. Једино на тај начин би људи постали синови Божји ако се сједине са вечним Богом Сином. Али је остала нарушена и заједница створеног света са Богом јер је зависила од човековог успеха у Божјем плану сједињења. Након човековог пада у грех десио се читав низ последица по створену природу од којих су најпогубније губитак заједнице са Богом и смрт. Грехом људи, смрт се увукла у створену природу и човек се својим силама не може изборити са њом. За ово му је потребна Божја помоћ и Божје Спасење.
Бог поред свега није одустао од идеје да се сједини са човеком. А да би се сјединио са нама решио је да се роди као један од нас. Син Божји који је постојао и пре стварања света и човека, родио се од Духа Светога и Марије Дјеве, а не од мужа и жене као сви људи. То је зато да не би био смртан као сви људи, већ да би био слободан од смрти. Својим рођењем, Син Божији узима на себе и људску природу и, поред тога што је Бог од вечности, постаје човек сличан нама. Тако Бог испуњава своју намеру да се сједини са створеним светом. Исус Христос је савршени Бог и савршени човек. Он је постао Нови Адам, али није престао да буде истовремено и Син Божји. Човек у Христу је постао Син Божји, не престајући да буде човек. Син Божји рођен као Исус Христос успео је оно што први Адам није успео – да принесе створену природу њеном Творцу.
Занимљивост:
Да ли сте знали да боја одеће на икони Господа Исуса Христа говори о његовим двема природама? Наиме, црвена боја одеће означава његову божанску природу, а плава боја означава човечанску. Дакле, ако на иконама носи црвену хаљину, а огрнут је плавим огртачем, то значи да је он од вечности Бог који се касније "обукао" у човека.
Наставник Саша Васић
Comments
Post a Comment