Супстанца и материја, физичка и хемијска својства супстанци













Драги седмаци, кренућемо са обнављањем до сада наученог градива, а како време одмиче радићемо и нове лекције.
Ваш задатак је да се подсетите супстанце и материје, физичких и хемијских особина супстанце. 
Одговоре ми пошаљите до петка. 

Наставница Ирена Новаковић Савић


Супстанца и материја

* Материја је све што нас окружује. Чине је предмети, жива бића, природни објекти и појаве. Не може ни да се створи, ни да се уништи, већ може да мења облик.
* Супстанца је облик материје који има масу и изграђује физичка тела.
Супстанца је вода, ваздух, дијамант, челик, алкохол, сода бикарбона, гума, папир...
Супстанце  се деле на  чисте (хемијске елементе и једињења) и смеше.
Физичка тела су предмети (чаша, клупа, столица, табла...) , жива бића (биљке, животиње) и природни објекти (мора, планине, језера, реке...)


Физичка и хемијска својства супстанци:

Свака супстанца има карактеристична својства.

Физичка својства супстанце јесу она која се могу опазити или мерити, а притом се та супстанца не претвара у друге супстанце. Нпр., растварање коцке шећера у води.

Хемијска својства супстанце показују на који начин се супстанца претвара у друге супстанце. Нпр. Сагоревање листа папира.


Домаћи задатак:
  1. Запишите све што можете да пронађете у кухињи и купатилу и разврстајте на смеше, једињења и елементе.
смеше


једињења


елементи




Нпр. : вода, чајеви, зачини, брашно, сапун, парфеми, разне креме, паста за зубе ...


    1. У табели напишите физичка својства супстанци (дат је пример за со):


Супстанца
Физичка својства
Агрегатно стање
Боја
Растворљивост у води
Мирис
укус
Со
Чврсто
Бела
Растворан
Без мириса
слан
Уље








млеко










шећер










Алева паприка










брашно










Бибер










Алуминијум (комадић алуминијумске фолије)










Сода бикарбона











* покушајте да супстанце растворите у води. описи могу бити добро, делимично или слабо растворни или нерастворни 

Comments

  1. Код првог задатка су вам дати примери шта се све може наћи у купатилу или кухињи, водите рачуна шта су смеше (хомогене, хетерогене) и чисте супстанце (хемијски елементи и једињења), и на основу тога их расподелите у одговарајућа поља.

    ReplyDelete

Post a Comment